woman‎Bianca Josepha Eugenie Engelmann‏‎, datter af Christian Gottfried Engelmann og Henriette Dorthea "Henriette Dorthea Engelmann" Thomsen‏.
Egen kode: 1551, født ‎14 Dec 1848 Vognmagergade 92, Trinitatis sogn, Kbh. amt‎ 1), døde ‎05 Nov 1872 Studiestræde 31 kælderen, Vor Fru sogn, Kbh. amt‎, age 23 år 2), begravet ‎10 Nov 1872 Vor Frue kirke
Livsforløb:
Den 1. februar 1870 arbejder Bianca som syerske i Kbh. og dør 2 år senere af blodforgiftning.

Døbt som barn (‎04 Feb 1849 Trinitatis kirke)
Folketælling (‎01 Feb 1850 Vognmagergade 92,kjælderen, Kbh. sogn) 3)
Folketælling (‎01 Feb 1860 Graabrødretorv No. 5, Matr. 109, Forhus, 3. Bagsal, Kbh. sogn) 3)

Married/ Related med:

N.N.‎

Barn:

1.
manHarald Gotfred Engelmann‏
Egen kode: 846, født ‎15 Sep 1869 Den Kgl. Fødselsstiftelse, Kbh. sogn, Kbh. amt, døde ‎28 Sep 1946 Nykøbing Sjælland sogn, Holbæk amt‎, age 77 år 2), begravet ‎04 Okt 1946 Nykøbing Sjælland kirke
Livsforløb:
Den 4. juni 1894 arbejder Harald Gotfred som portør i Fredericia og i 1902 er han ekspedient i Skørping sogn. Tirsdag den 5. Februar 1918 er følgende lille notits indrykket i Randers Dagblad og Folketidende:
"25 Aars Jubilæum. Stationsmester Engelmann. Rolf Mølle, fejrer i Dag sit 25 Aars Jubilæum i Jernbanens Tjeneste. Hr. Engelmann, der er overordentlig elskværdig Personlighed, er i den Anledning Genstand for stor Opmærksomhed, saavel fra beboernes som Kollegernes Side".

Landsbyen Naarup var en af de mindste i Verninge sogn. Den lå i dettes udkant umiddelbart nordøst for stationen. Ved banens åbning opførtes der en gæstgiver- og købmandsgård overfor stationsbygningen ligesom i Knarreborg. Naarup var omgivet af skove både mod vest, nord og øst, der var således ikke meget opland til stationen undtagen fra godset Frederikslund (Krengerup) der lå 3 km fra stationen. Naarup havde således den mindste person- og godstrafik af banens stationer. Allerede i 1885 blev sidesporet forlænget til 245 fra 195 m på grund af stadig stigende trafik med træ. I 1909 blev stationsforstander C.A. Mogensen på Naarup station forflyttet til Durup på Sallingbanen. For at spare blev der ansat en stationsmester i stedet for, og han hed A.H. Borg og kom fra Sig station. I 1913 bliver overkørslerne i Naarup forsynet med bomme, der betjenes af stationspersonalet. Hermed kunne man spare ledvogterne. Pakhuset bliver udvidet i 1918 og i forbindelse med tømmertransporter efter 1. verdenskrig får stationen i 1920 en 3,5 tons svingkran. I 1929 bliver sporskifterne forsynet med elektrisk belysning som den eneste landstation på Assensbanen. I driftsåret 1930/31 sælger Naarup station 8 billetter på 1. og 2. kl. og 9.911 billetter på 3. kl., der ankommer 1.467 tons vognladningsgods til stationen i Naarup.
I 1921 får Naarup station ny stationsmester, og det bliver Harald Gotfred Engelmann. Han havde været uheldig i tjenesten og fået sit ene ben kørt af, men han klarer sig godt på stationen i Naarup. Når der var fest, hvad enten der var konfirmation eller bryllup blev den holdt i det store rum på loftet ovenpå stationen. Det siges også, at han var dygtig på de skrå brædder, når der blev holdt dilettant på gæstgivergården. I 1937 går han på pension efter 40 år i statens tjeneste.
I krigens sidste dage fra den 23. til 26. april 1945 foretages en snes sprængninger, af frihedskæmpere, dels mellem Naarup og Flemløse og på selve stationen i Naarup er det sporskifterne der ryger i luften. I Assens venter ca. 1.500 soldater, der skal til fronten, men på grund af sabotagen kommer toget først afsted den 27. april 1945. I 1966 er det slut. Persontrafikken ophører og de ansatte på stationerne må finde nye tjenestesteder. Stationsbygningen i Naarup sælges til privat beboelse i 1972 og sidesporene bliver taget op i 1974.

Døbt som barn (‎28 Sep 1869 Den Kgl. Fødselsstiftelses kirke)
Folketælling (‎02 Nov 1925 Naarup Stg., Verninge sogn) 3)


Kilder

1) kilde: Fødsel
2) kilde: Død
3) kilde: Folketælling